PCLioN FC

Eylül 23, 2009

Gelişim Spor

Filed under: Blog, Medya — pclion @ 9:30 am

Blogda verilen zorunlu araların ardından analizle işin içine girmeyi sevmiyorum pek, daha çok futbolun güzel, nostaljik taraflarını hatırlayıp yâd etmek ya da eğlenceli bir video eklemek hoşuma gidiyor. Bugün ilk yolu tercih edelim dedim, uzun süredir hayranlıkla baktığım Gelişim Spor hakkında blogda bir şeyler söylemiş olalım. Malesef yoğunluktan dolayı Kasımpaşa maçından beri blogda yazı yayınlama fırsatı bulamadım. Bugünden başlayıp haftasonuyla beraber arayı kapatma hedefindeyim, bakalım.

Türkiye’de spor dergiciliğinin durumu pek iyi değil, malesef çok güvendiğimiz birçok dergi de eski havasında değil. Goal dergisine gelen Caner Eler, Mustafa Taha ve Emre Yazıcıol’un başını çektiği ekip bir heyecan yarattı ancak bir mucize yaratmadıkları sürece kısa vadede onları da tatmin eden bir dergi çıkarmaları zor, 4-4-2’nin durumu zaten ortada.

Türkiye’de spor dergiciliği denince ilk telaffuz edilen isimlerden biri Gelişim Spor, özellikle bu konuyla ilgilenen hemen herkesten 88-90 arasında çıkmış bu dergiyi duyabilirsiniz. Kadroya bakıldığında zaten nasıl bir iş çıkardıklarını az çok tahmin edebiliyorsunuz ama elime geçince gerçekten bambaşka bir dergi olduğunu anladım.

Bir kere içeriği tamamen dolu, boş deyip geçebileceğiniz hiçbir şey yok. Hatta öylesine dolu ki bugünlerde bizlerin şikayetçi olduğu birçok konuyu o dönemde dile getirmiş olduklarına rastladım defalarca. Forma arkası fontlarıyla ilgili kulüplere yapılmış uyarılar vardı dergide, Ankaragücü ve Fenerbahçe’ye düz beyaz fontla numara yazmamaları, federasyon yönetmeliklerini ihlâl ediyor olduklarını anlatan ufak bir not. Bu dergi geçen sene çıksaydı Galatasaray’ın geçen seneki fontu için neler yazardı, cidden merak ediyorum. Bir sayısında 1990’ın ülke puanı analizine vardı, Türkiye’nin 20. olduğu. Avrupa kupalarına iki takımla katılıyormuşuz o dönem. Federal Almanya ve Doğu Almanya birleşmesinin tabloya yansımasıyla ilgili detaylar vardı. Sadece futbol da yok dergide, bir yarısı ağırlıklı olarak futbola ayrılmışken diğer yarısında güreşten atletizme, biniciliğe kadar birçok spor dalı hakkında doyurucu bilgiler var. Hasan Kaçan’ın karikatürleri de cabası. Tam hayalimdeki dergi yani.

Bulunması zordur, biliyorum ama bu tip dergileri bulabileceğimiz mecralar var mıdır, bilen varsa yorumlara bıraksın lütfen. Elimde sadece 4 sayı var şu anda, onlar da sevdiğim bir arkadaşımdan ödünç alınma. Arşivimde bulunmasını çok isterdim diğerlerinin de. Uygun bir şekilde renklerimize katabilir miyiz acaba?

WordPress.com'da Blog Oluşturun.