PCLioN FC

Eylül 6, 2009

Did You Know #7: DK Final Maçlarında Türkiye

Filed under: Dünya Kupası Elemeleri, Türk Futbolu — pclion @ 1:20 pm

Uzun süredir ‘Did You Know’ serisine ara vermiştik, bugünlerde esen milli takım arasını da fırsat bilip bir dönüş yapalım istedim. Aslında konu şu anki gündemimize çok uzak değil, özellikle dünkü Arjantin maçına Galatasaray’dan Elano ve Fenerbahçe’den Andre Santos ilk 11’de çıkınca herkesin aklından geçmiştir. Dünya Kupasının favorilerinden Brezilya’nın kadrosunda Türkiye Liginden iki oyuncu olacak ve bu oyuncuların final oynama ihtimali var. Eminim herkesi heyecanlandıran bir durumdur bu.

Peki bizleri doğal olarak heyecanlandıran bu ihtimal gerçekleşmiş miydi? Cevabı hayır ama biraz araştırdığımızda Dünya Kupası finallerinde yer bulup yolu Türkiye’den geçmiş 7 oyuncu olduğunu görüyoruz. Bunlardan üçü bizim de yarı final oynadığımız 2002 Dünya Kupasındaki Brezilya kadrosunda yer alıyor. İlki tahmin edebileceğiniz gibi Roberto Carlos. Onun haricinde Kleberson ve Ricardinho da Dünya Kupası finaline yürüyen kadroda yer alıp yolu Türkiye’den geçen oyunculardandı.

Diğerleri ise 90’lardan. ABD 94’te kupayı kazanan Brezilya’nın kadrosunda da yolu Türkiye’den geçen iki oyuncu vardı. Birisi Galatasaray’la daha sonra UEFA Kupasına yürüyecek olan Claudio Taffarel, diğeri ise Viola. Viola ismi garip gelebilir ilk bakışta ancak o kadar da yabancı değil bizlere. 2002/03 sezonunda Gaziantepspor’a gelmişti 33 yaşında, fazla verimli olmasa da kariyerli bir oyuncu olarak dikkat çekmişti. Gaziantepspor bu tip transferleri seven bir takım, lig vizyonunun üstünde transferleri her daim olmuştur. Viola’yı da o sınıfta görüyorum ben.

94’ün Brezilyası haricinde bir de 90 Almanya’sı var, o kadrodan da iki oyuncu gelmiş Türkiye’ye. Birisi kaleci Aumann. İsminin telaffuzu Ercan Taner’le aklıma kazınan oyunculardan biri Aumann. Geçenlerde bunu Stauce için de söylemiştim, niye sadece kaleciler aklımda kalmış, o da ayrı bir konu.Beşiktaş’a geldiğinde herkes Aumann diye dolaşıyordu ortalıkta, ben ise Dünya futbolundan bihaber 7 yaşında bir çocuk olarak Aumann’ın önemini kavramaya çalışıyordum. Meğerse bir bildikleri varmış söyleyenlerin. Bir de Berthold diye bir oyuncu var bu kadroda yer alan, bir dönem Adanaspor’da oynamış. Berthold kimin nesi, kimin fesi, ona benim futbol hafızam yetmedi, bilen birisi yorumlarda bizi bilgilendirir diye umuyorum.

Bu tip araştırmaların toplandığı, benim de zevkle takip ettiğim The Best Eleven‘dan faydalandım. Araştırma son 20 yılı kapsıyor, bunu belirtmeyi atlamışım. Eksikler varsa yorumlar sonrasında tamamlayabiliriz…

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.